Vraag hulp aan vrienden, familie of kennissen.
Is er niemand in uw omgeving die u kan helpen? Neem dan contact op met Welzijn Capelle.
Telefonisch bereikbaar: maandag t/m vrijdag van 9.00 - 16.00 uur.
Ook met een laag inkomen kunt u lid worden van de bibliotheek of meedoen aan culturele activiteiten. Misschien is dit voor u gratis. Of u krijgt korting. Vraag de gemeente wat mogelijk is.
U kunt ook individuele inkomenstoeslag aanvragen. Dit is geld van de gemeente voor mensen die langere tijd een laag inkomen hebben. U bepaalt zelf waar u het geld aan uitgeeft. Kijk op de website van IJsselgemeenten Sociale Zaken voor de voorwaarden.
Misschien is de Rotterdampas iets voor u. Of kijk op de website Wat is er te doen in Capelle.
Er zijn verschillende mogelijkheden om u kind mee te laten doen. Er zijn bijdragen mogelijk voor sport, cultuur, uitstapjes en schoolspullen. Kijk op de webpagina Geldzorgen onder Jeugd.
Als u een laag inkomen heeft, zijn er verschillende mogelijkheden voor een bijdrage.
Vraag eerst na welke regelingen de school van uw kind heeft. Vaak kan in termijnen worden betaald of heeft de school een fonds. Als dat er niet is, of onvoldoende helpt zijn er de volgende mogelijkheden:
Zie voor meer informatie de website van de gemeente (kindpakket) en de websites van MBOstart en Leergeld.
Telefonisch bereikbaar op maandag en donderdag van 9.00 tot 12.00 uur.
Spreek daarbuiten het antwoordapparaat in of stuur een e-mail met het verzoek gebeld te worden.
Sam& is een samenwerkingsverband van Leergeld Nederland, Jeugdfonds Sport & Cultuur, Nationaal Fonds Kinderhulp en Stichting Jarige Job.
Misschien bent u niet tevreden over hoe u wordt geholpen. Of een product doet het niet goed. Dan kunt u een klacht indienen.
Heeft u een klacht over de gemeente? Dien de klacht in via de website.
Komt u er zelf niet uit? Vraag Welzijn Capelle om hulp. Tijdens een telefoongesprek wordt er gekeken hoe u geholpen kunt worden.
Kijk ook op de websites van de Nationale Ombudsman en de Gemeentelijke (kinder)ombudsman voor meer informatie.
Telefonisch bereikbaar: maandag t/m vrijdag van 9.00 - 16.00 uur.
Telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 - 16.00 uur.
Via Whatsapp bereikbaar op 06 58 07 35 80.
U maakt bezwaar als u het niet eens bent met een besluit van bijvoorbeeld:
Een besluit kan gaan over zorg ondersteuning die u heeft aangevraagd, bijvoorbeeld bij het vinden van werk of bij het aanvragen van financiële steun of over geld. Een besluit ontvangt u altijd in een brief. In deze brief staat ook hoe u bezwaar maakt. Of kijk op de website van de organisatie die u de brief heeft gestuurd.
Zorg ervoor dat u op tijd bezwaar maakt. In de brief met het besluit staat hoeveel tijd u heeft om bezwaar te maken.
Komt u er zelf niet uit? Vraag Welzijn Capelle om hulp. Tijdens een telefoongesprek wordt er gekeken hoe u geholpen kunt worden.
Of vraag rechtshulp aan het Juridisch Loket. Kijk op de website voor voorbeeldbrieven of neem contact op. Of vraag hulp aan Rechtswinkel Capelle.
Kijk voor meer informatie ook op de website van de Nationale Ombudsman.
Telefonisch bereikbaar: maandag t/m vrijdag van 9.00 - 16.00 uur.
In verband met de coronamaatregelen die gelden in het gemeentehuis werkt de Rechtswinkel uitsluitend op afspraak. Het vrije inloopspreekuur is niet meer van toepassing.
Bewoners van Capelle die een juridische vraag hebben kunnen zich aanmelden via e-mail onder vermelding van naam, adres en telefoonnummer. Medewerkers van de Rechtswinkel nemen dan telefonisch contact op of plannen een afspraak in voor het spreekuur op maandagavond.,
Telefonisch bereikbaar (€ 0,25 per minuut): maandag t/m vrijdag 9.00 - 18.00 uur.
Inloopspreekuur: maandag t/m woendsdag en vrijdag 9.00 - 11.00 uur.
Gratis persoonlijk advies voor iedereen met een laag inkomen.